Sunday, October 17, 2010

SAHABAT

Kisah ini aku dedikasikan kepada sahabat-sahabatku....


Aku mengenalinya sejak sekolah rendah lagi..sama sekolah rendah dan berdekatan dengan rumah..tapi x lah rapat, kenal-kenal camtu jer... Aku rapat dengan kawan aku ni sejak sekolah menengah..Itupun ketika aku ditukarkan ke dalam kelas yang sama dengan kawan aku ni sewaktu di tingkatan 3...Maizeta Mohammad namanya..


Aku dan along (mai) sewaktu pergi P.Pangkor..Rombongan sekolah...



Dia bagus juga orangnya..dan aku ikut jer apa yang dia buat...Pagi-pagi, aku akan membonceng basikalnya ke sekolah...Mai memang larat bawa aku yang berat, tapi bila dia suruh aku pulak bawa dia, he..he..separuh jalan jer...pastu bagi balik kat dia...aku x larat.. Kalau hari hujan, dua-dua basah kuyop mandi hujan....
Aku n mai...


Family dia memang aku kenal..dan dia juga baik dengan family aku...Ke mana saja dia pergi, aku akan ikut....




Aku n family mai..Bapa, Mak, adik mai.....Dok makan kenduri umah saper pun aku x ingat


Azizah Salleh, dia aku kenal sewaktu aku bekerja di sebuah syarikat komoditi..Pastu aku kenalkan dia dengan mai..So sudah bertambahlah kawan rapatku..Dorang ni ada persamaan iaitu suka aktiviti berkhemah...selalu jer pergi...Macam-macam gunung dorang ni dah daki....kadang-kadang aku pun joint sama..Walaupun ketika itu aku sedang melanjutkan pelajaranku di Uitm, so maknanya x berduit...dorang lah yang menampung segala perbelanjaan ke mana saja yang dorang nak bawaku...Seronok...Kadang2, pergi dan balik dari uitm pun dorang yang menjemput dan menghantarku..Bab-bab lain, jangan cakap lah...Dorang selalu menyokong segala apa yang aku lakukan... Tq so much...

Aku, jijah n mai...Di Tanjung Keling Melaka....

Aku, Mai n Jit kat Pahang...
Ketika bercamping...x ingat kat mana...Rasanyer di "Berkelah"..
Aku, Mai n Jit di Gua Tempurung...Balik tu aku kena demam denggi..hu..hu..
Bersantai di Genting Highland....Syoookkkkk...


Di antara kami, mai lah yang kawin dulu...Dia kawin dengan Bear...(Arman Setapa)...Jejaka yang berjaya mencuit hatinya ketika dalam hutan di aktiviti perkhemahan. Aku ingat lagi, lagu tema cinta dorang berdua lagu kumpulan spring.(kita ditakdirkan jatuh cinta)...jiwangggg karattt. Dah ada 3 orang anak dah dia..2 lelaki dan sorang perempuan...hemm...Pastu aku lak kawin...n last sekali barulah jit kawin..n dikurniakan seorang hero...


Sewaktu mai kahwin...Aku, Jit, Ela n my beloved husband...(waktu tu aku belum pun kahwin)



Mai, Jit n Ela...di hari pernikahanku.....

Mai jadi pengapit aku sewaktu kenduri di rumahku.....

Jit pengapit di hari pekahwinanku di Muar...(rumah husband)




Suhaila sood..dia ni pun satu kelas dengan aku n mai...waktu dia baru masuk...pendiam giler...dengan rambutnya yang panjang...Tapi lama kelamaan ok jer dengan kita orang..Emm dia lebih rapat dengan si mai...aku kadang2 jer..tapi baik n rapat juga lah dengan dia....Ada juga keluar bersama g minum kat mamak..


Inilah suhaila sood......




Ela n jit....


Ketika berkawan, memang ler ada pasang surutnya..bergaduh, masam muka, macam-macam lagilah...tapi persahabatan kami tetap rapat hinggalah sekarang..walaupun jarang jumpa, namun persahabatan ini x akan putus...Aku amat bersyukur mempunyai sahabat seperti ini...aku harapkan persahabatan ini kekal hingga kita tua yer long...jit...ela...


Luv u All.......4 ever....




Sajak ini aku tujukan untuk mai, jit n ela.....



Sahabat...

Aku memerlukannya dalam hidupku,
susah senang kehidupanku, aku perlukan tempat untuk luahkan,
Biarpun hidup kita berbeza, namun hati kita ada kesatuan..
Biarpun pendapat tidak sama, namun diakhirnya ada penyelesaian
Biarpun sesibuk mana...tetap kita luangkan...



Sahabat...

Andainya aku yang pergi dulu...Kuharapkan sahabatku mendoakanku..
Jenguk-jenguklah anak-anakku seperti mana kau jenguk diriku ...
Aku turut mendoakan kalian,
menjalani kehidupan yang membahagiakan...
kerna jika kalian bahagia, aku turut bahagia..
Dan diakhirnya, kita sama-sama bahagia....


Sahabat...

Suka duka kita, kan kuabadikan selamanya..
Kenangan bersama, tetap segar dalam ingatan...
Ku harapkan persahabatan kita terus berpanjangan...
Terus kekal hingga ke akhir zaman...





No comments:

Post a Comment